12-Juny-2011  Vallfogona de Riucorb 2011

Bttrus:  Pepe, Enrique, Jose G, Oscar, Ivan, Jose Luis G, Jordi V,     Jordi C, David, Pere, Richard, Josep, Xavi

KDPalin:  Oscar L, Joan X, David B, Àngel Ll, Isaac R i Josep F

IMAG0069

IMAG0070

IMAG0072

IMAG0073

Per fi, la esperada ruta de Vallfogona ja és al sac.

Després de les anulacions de Poblet i d'aquesta mateixa per pluges, en teníem moltíssimes ganes de fer corriols, però no uns corriols qualsevol sinó que els millors que es poden trobar arreu.

Ens acompanyen en aquesta ruta el Xavi i els companys dels KPDalin de Capellades que son la canya i estan en una forma envejable. Per part nostra, rècord d'assistència de BTTRUS en una ruta fora de la comarca de l'Anoia i cal felicitar-nos per això.

I perquè aquest rècord de participació?, doncs per que sens dubte es una de les millors rutes de corriols que podem trobar a Catalunya.

Per tal de no perdre gaire temps i com que teníem ganes d'anar a dinar a casa, decidim prendre l'esmorzar de casa i fer-ho tot just arribar a Vallfogona i fer la volta pràcticament sense aturades.

El traçat consta de 5 pujades que acumulen un total de 1.450 metres i les 5 corresponent baixades son integrament per corriols, també n'hi ha algun de pujada que deu n'hi do, no gaire tècnic però que et fa pujar de pulsacions amb alegria.

El primer descens que trobem, força ràpid i net de pedres, ve a ser com un entremès dels plats forts que venen a continuació, tot i ser el més fluix, tothom quan arriba a baix ho fa somrient i a més d'un se l'hi escapa un "que macuuuu".

Pugem la segona rampa de 5 km i una de les més dures, però com que en portàvem 10 en total i estàvem molt frescos, el ritme encara era força alt i tothom aguantava be.

Segon corriol, de traca i mocador, amb alguna trialera i un pel més tècnic que el primer, també força ràpid, però amb rampes molt empinades on més val treure el cul cap al darrere del selló si no es vol tenir un ensurt.

La propera pujada, d'uns 3 km també presenta alguna rampa dura i el Jordi C, que acaba de sortir d'una lesió de lligaments creuats i no està del tot recuperat, diu que ja en te prou i que no vol ser un llast per la resta i torna a Vallfogona per asfalt tot xino-xano "ànims Jordi, aviat tornaràs a estar fort com un roure".

EL proper corriol és el més bèstia de tots, trialero, amb zones tècniques, amb un túnel amb rampes de fusta per dins...

...només feia falta veure la cara de tothom en acabar per saber que havien gaudit com nans.

Abans de la quarta pujada entrem a Conesa, ens adrecem al bar i fem unes fresques.

Fem cim a la Muntanya de l'Ermità, baixem una mica i fem un tram de corriol de pujada on 4 màquines dels KPDalin agafen un ritme diabòlic i posen a prova al Sherpa, que no tira la tovallola i aguanta fins al final.

4rt corriol i potser el més llarg de tots, tant bo o millor que l'anterior, ràpid de pebrots, ple de ziga zagues en mig d'arbres, sense rocs i amb una adherència brutal.

Fem la última i més dura de les pujades, igual no era tant dura, però els 30 km que portàvem no havien estat pas un passeig i per això ja costava més. Al tram final i com no podia ser d'un altre forma, 2 KPDalin i el Merengue que aguanta la sotragada estoicament, surten com coets a fer cim i per darrera la resta ven separada amb el grup ven estirat, ja que era la última gairebé tothom va tirar a fons i degut a això vàrem haver d'esperar uns minuts fins a reunir el ramat altre cop.

L'últim corriol, força ràpid preciós, ens deixa dins de la població de Vallfogona de Riucorb, i per rematar-ho unes escales ens deixen a la carretera just davant del pàrking.

Abans de marxar cap a casa fem uns refrescs i birretes a la piscina del poble i ens partim la caixa amb el Joan Xaus i el Pere, que son l'alma màter de ambdues colles, els que cada cop que obren la boca es per dir alguna parida i que sense ells les sortides serien, un pel més avorrides.

Gràcies als amics dels KPDalin per compartir amb nosaltres aquesta impressionant ruta, al Jordi Civit per haver-ho donat tot i al Pepe per la seva paciència, espero que tots hagueu gaudit d'allò més.