05-06-2010  A Sant Joan de Mediona i la Llacuna

El "pinyu" del Sergi

La baixada del Coll de La Llacuna

Mas Pagès

Repetim la dura volta que ja varem fer al desembre del 2009 que ens porta des d'Igualada a Sant Joan de Mediona, passant per Espoia, La Font del Bosc, Pinedes i demès fins la Llacuna i tornada pel coll de la Portella. En aquesta ocasió ens acompanyen 2 components dels Rovellats BTT, el Ramón i el Bernat d'Anoiabiketour i en David.

La diferència amb la edició passada va ser la calor sufocant que feia, tot i que comencem a rodar a les 7:30 amb fresqueta, el sol no ens va donar respir i va apretar de valent.

Els primers corriols que trobem, ràpids i rocosos son només deixar la pista que va dels dipòsits a la Pobla i que ens deixa a Les Garrigues, desprès d'una estona de pista ens plantem a Vilanova de Espoia i en un moment ja som als corriols que hi ha abans de Mediona, on el Sergi dels Rovellats Btt ens va fer una explicació gràfica de com es salta de la btt per davant amb classe...

...sense lamentar danys majors, seguim fins al Caliu de Sant Joan, on literalment ens fotem les botes, secret ibèric, botifarres XXL, tot molt bo i sempre ven atesos.

Ara venia la part dura de la ruta, i amb la panxa plena que costa més... la primera rampa, inacabable, de ciment fins a Mas Soler, i seguin amunt enfilem unes duríssimes rampes consecutives, sense gaires replans per agafar aire que ens porten a la Serra de la Llacuna, la majoria en vam pujar més d'una a peu, a excepció de les màquines tots varem fer fiasco.

Ara venia la part més divertida i la que tots esperàvem, el baixadon que ens porta a La Llacuna, es un camí malparit amb força rocs i estret on els "descenders" varem deixar anar tota la adrenalina, s'havia d'anar en compte amb el fre davanter ja que hi ha plaques de rocs que fan que la concentració sigui màxima, el Ramon, en Sergi i el Sherpa, pràcticament sense parar es van distanciar de la resta, que amb més calma varen anar arribant.

Parem a la Llacuna a fer un "refill" d'aigües a la font de la plaça de l'Ajuntament i seguim fins a la Creu on ve una baixada que tenim pamadíssima, remuntem el Coll de la Portella i baixada altre cop fins Igualada, no sense parar abans a Sta. Margarida a fer uns refrescs als Olivos.

La ruta la repetirem aviat, ja que la la càmera va fallar a la gran baixada de la Serra de la Llacuna, i una com aquesta s'ha de gravar i mostrar a tothom per la seva espectacularitat.