28-Setembre-2011  A Rajadell pel Corriol del Calvari i la Z fins al Cogulló + trialera

Bttrus:  Jose G, Jordi, Xavi, Alberto i Ivan

18092011102

18092011103

Bttrus al Cogulló

Aquest cop triem fer la ruta a Rajadell per un altre de les moltes variants que hi ha.

7:30h ,18ºC, ennuvolat, temperatura ideal per la pràctica de la btt i moltes ganes de pedalar.

Sortim per Can Roca i decidim no anar directament al pla de Servitge sinó que pugem direcció al Calvari per agafar la "Jordi Vila", el corriol és ràpid i sinuós i ens deixa pràcticament a Can Savall. Remuntem fins a la Serra de Rubió i fem uns km per pista. No anàvem parats precisament, tocava de tant en tant fotre un crit per parar les cabres del davant ja que algú encara tenia el síndrome post-vacacional...

Agafem un corriolet que hi ha tot just abans del camí del Collet de les Forques i seguim per aquesta variant, amb unes rampes del 15% curtes però intenses que es van estovant en aproximar-se al coll. Baixada amb ceny, o no!!, fins al camí de Grevalosa i pujada per asfalt fins a Castellfollit.

A partir d'allà l'inevitable asfalt, hi ha alguna alternativa per pista o camí un pel més amunt direcció Cogulló, però tots van a petar altra cop al dur paviment. Arribem a la pujada al Collet dels Morts, que deu n'hi do el nom que li van anar a fotre, un parell de rampes dures, la majoria de mortals en plat petit, i s'arriba a un altiplà i finalment la esperada baixada fins a tocar altre cop asfalt, això sí molt divertit, en baixada i corbes tancades.

Esmorzem a Ca l'Isclet unes bones botifarres amb seques i truites, un bon músic per agafar energia "que ens farà falta", deixem al Jordi que pren direcció Castell de Boixadors i reprenem la marxa tot guardant forces direcció al camí de Valldòria, o com ho coneixem nosaltres, la famosa Zeta.

L'Alberto i el Pitu, que estan forts, prenen la iniciativa i marquen el ritme "alt", la resta es queden un pel enrere fins que el Sherpa "que torna a estar motivat" s'apunta a la festa. Fem un petit reagrupament a mitja pujada i seguim tots quatre, a un ritme un pel massa fort, fins a coronar el Cogulló.

La ruta triada per baixar és per direcció la trialera i fer la variant dreta cap a una zona més corriolera i no tant bèstia, molt i molt xula.

Enfilem pista de Rubió i tornem pel pla del Servitge on un parell de rampes deixen KO al Sherpa i s'ha de parar a fer estiraments, baixem el ritme i tornem cap Igualada abans de la 1:30 pm amb gaire bé 70 km a les cames i 1.600 metres de desnivell acumulat.