23-març-2013  Igualada - Vilanova i la Geltrú

Bttrus: Míram S, Jordi R, Pep P, Toni P, i Ivan Ll.

2013-03-23 10.16.46-1

Una altre ruta del calendari ja és al sac. No va tenir molt d'èxit entre els Bttrus perquè es suposava que hi havia molta pista i poc corriol. Mai més lluny de la realitat.

Arrenquem la Míriam i un servidor a les 7 del matí amb bona temperatura i sense previsió de pluja. Pugem als dipòsits de Vilanova on ens espera en Pep que ha vingut directament a trobar-nos en aquest punt. Baixem una mica i agafem el primer corriol del dia que ens deixa a Les Garrigues. Un altre corriol ens deixa a tocar de la carretera de Carme on ens espera el GPS, que ve de la Torre.

Comencem a pujar fins a Vilanova d'Espoia, Can Paixano, La Font del Bosc i cap a Sant Joan de Mediona per un corriol trialeru i ens dirigim al Centre a esmorzar. Aquí ens ve a trobar el "Palomu" que ve de Sant Quintí.

Ja estem tots reunits i a punt per seguir la ruta. Sorprenem al autòcton per un corriol que no havia fet mai. És força xulo ja que es va creuant amb la riera de Mediona varies vegades i no te gaires dificultats. Aquest acaba amb una senyora rampa de pujada al Castell de Mediona.

La ascensió no acaba aquí ja que venen 4 o 5 km de pujades no gaire dures, però pujades.

Arriba la baixada i és per un pedregal que no ens deixa pujar la mitja. S'ha d'anar amb compte que la ruta és molt llarga i no cal córrer riscs innecessaris.

Ara be el millor del dia. Un senyor corriol amb algunes zones tècniques i amb uns visuals impressionants, només per això ja valia la pena de venir.

Un cop a la planúria els pobles es van succeint, Puigdàlber, La Granada... Fem una parada per ingerir barretes, fruits secs i gominoles varies "tot legal" i ens plantem al Parc d'Olèrdola amb un final de corriol de pujada xulíssim que ens deixa al últim cim, des d'on ja veiem el mar i Vilanova i la Geltrú als nostres peus.

Les forces estan força be en general tot i la kilometrada, amb gairebé 80 km arribem al nostre destí i ens canviem de roba als cotxes "que havíem deixat el dia abans allà"

Busquem el primer xiringuito que trobem i ens plantem uns cargols a la llauna i una fideuà força bons. Ens acomiadem del Toni que torna cap a Vilafranca en Btt perquè diu que s'ha quedat amb ganes de més i la resta tornem cap a casa amb bones sensacions i amb una ruta excel·lent i totalment repetible.