13-octubre-2013  Igualada - KP - St Joan de Mediona

Bttrus: Enrique O, i Ivan Llorens

Igualada - KP - St Joan de Mediona 3D

Alternativa durilla d'anar a Sant Joan de Mediona i tornada per corriols i corriols.

Agafem un track del Burbu_KP del wikiloc i el fem sortin des d'Igualada en lloc de fer-ho des de Capellades.

Alguns bttrus has sortit dissabte per tant només som el Bulldozer i el Sherpa, cosa que s'ha notat en el ritme, que ha estat "normal".

Per tal d'arribar a KP ven ràpid, anem al gra pel Xatarrero i pujem per la Rata per asfalt. Un cop al cementiri de KP ja agafem pista fins a Sant Joan de Mediona. Més o menys és l'anada de sempre amb alguns corriols força macos que ho fan més divertit.

Esmorcem al Centre i per aluna d'aquelles casualitats universals, ens trobem al autor del trak, al Josep, al Oscar Luna i a tota una colla dels KPdalin. Fem petar la xerrada i iniciem la tornada que és la part dura del dia.

Sortim tot pujant pel camí de Cal Sabater per fer el primer corriol de la tornada, llarg i molt xulo, amb pujades i baixades.

Anem empalmant corriols fins al Coll de Cabra 666 m/a i seguim pel camí de Pinedes, amb la rampa més cabrona de la comarca, la que corona el Pujol d'Orpinell a 736 m/a. Per qui no la fet mai, és una rampota d'uns 150 metres amb un penden fixe del 18 o 19% amb un munt de rocs i malparida de collons per pujar-hi.

Tant el Bulldozer com Jo fem força peus i fiascos, fins que a poc de coronar, desistim i la fem a peu.

Tot just abans de Pinedes fem un seguit de corriols a l'esquerra que ens deixen a la pista de Carme, seguim fins al cementiri i fem dreta i pugem per unes rampes prou dretes fins a Espoia.

Aquí és on la maten, per grata sorpresa meva, agafem un corriol que mai havia vist fins a un riuet, tot preciós, fins que no hi trobem la sortida. El pagés de torn, s'ha carregat el camí o sender que venia a continuació, i ens toca grimpar una bona estona entre els rocs que ha amuntegat per tot arreu. Trovem el camí d'Espoia i finalment ens dirigim al Riu d'Agost "on per cert i han fotut una tanca que no dubtem a travessar" fem el rampot de sortida i ens plantem a la carretera de La Torre . Fem cap a Cape i fem la trialera que baixa fins la Font Cuitora amb una descavalcada del Sherpa per orelles sense conseqüencies i un cop a KP fem via per asfalt pel mateix camí d'anada.