2-Setembre-2012  IGUALADA - CALAF - COPONS - IGUALADA

Bttrus: Marçal, Jose, Xavi i Ivan

IMAG0023

Tot fent un mix de tracks, ens proposem arribar a Calaf a menjar botifarres...

7:30 am i algun no havia tocat la btt gaire be en tot l'agost, i la volta és ideal per cremar els excessos i agafar ritme.

Sortim per can Roca i cap les Casetes de l'Enric per enfilar la pujada als molins.

Clarament el Marçal, el Maki i el 200 tenen més ritme que el Sherpa que es queda enrere i corona l'últim.

Trenquem cap a Mas del Tronc i Can Passada on resseguim el traçat de l'Anoia Bike Tour tot aprofitant els magnífics corriols que hi ha fins a tocar Sant Pere Sallavinera.

Quedem horroritzats davant del espectacle dantesc del incendi que ha cremat part de la serra de la Devesa i pujant per asfalt per la N-1418 veiem que la part dreta d'aquesta també va quedar afectada pel foc, tot i que hi deu haver un tallafocs de més de 100 metres entre la carretera i els prats. Aquí es pot observar clarament el difícil que és aturar un incendi.

Prenem direcció cap l'Aeròdrom de la Llavinera, clarament abandonat i pràcticament tot pla i baixada, tret d'una cagada del Sherpa que ens fa anar enrere uns centenars de metres, fins a Calaf. Esmorzem a la Plaça 92, una mica lent i escàs i reprenem la marxa per asfalt fins a Prats de Rei, passat el Poble trenquem cap a la dreta i enfilem el Camí de la Clau tot pujant.

A partir d'aquí és un passeig. S'alternen plans i alguna rampeta de pujada amb grans i llargues baixades que ens porten a Copons, on agafem el corriol dels horts.

Sortim de Copons cap el camp de futbol i prenem el corriol que ressegueix la riera de Clariana fins a tocar Jorba on tirarem pel carril bici, cap a Santa Maria de la Sala i cap a caseta.